Upravit stránku

V lednovém vydání Žamberských listů vyšel rozhovor s předsedou TOSK Žamberk ing. Stanislavem Tajbrem, který s ním vedl bývalý předseda TOSK Miloslav Chvátil. Tématem bylo nedávné dokončení rekonstrukce tenisové haly. Přinášíme Vám jeho plné znění. 

ŽL: Tak, pane předsedo, hotovo, rekonstrukce začala na počátku července a 17. prosince bylo hotové dílo předáno investorovi, tenisovému klubu. Co bylo během rekonstrukce nejobtížnější a jaký největší problém bylo třeba řešit?

"Problémů byla celá řada, ale stěžejní pro výsledek rekonstrukce a následné používání byla sanace a vyztužení původní nosné konstrukce z lepených vazníků, kompletní změna podkladu i finální podoby hrací plochy a změna systému vytápění."

ŽL: Jak to bylo s financováním díla a kdo se na něm podílel? A kolik penízů to stálo?

"Klubu se podařilo získat dotaci z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy z programu „Podpora materiálně technické základny sportu“, která byla určena pro sportovní kluby a tělovýchovné jednoty. U této Výzvy byly mimořádně výhodné podmínky, protože 70% z celkových způsobilých výdajů na celou akci mohlo být hrazeno ze státních prostředků a 30% z vlastních zdrojů investora. V našem případě, kdy vlastníkem tenisového areálu je město Žamberk, bylo logické, že tedy bude spoluinvestorem této akce. Tato základní myšlenka byla potvrzena rozhodnutím zastupitelstva města, což byla i jedna z mnoha podmínek Výzvy před podáním žádosti o dotaci. Celkové náklady na realizaci díla jsou 21.586, 000 Kč včetně DPH." 

ŽL: Kdo byl zhotovitelem stavby a jaká s ním byla spolupráce?

"Zhotovitelem stavby byla firma ISOTEP s.r.o. Ústí nad Orlicí. Spolupráce byla založena na bázi vzájemné důvěry, respektu a  porozumění. Byla velice kvalitní." 

ŽL: Kdo za klub kromě tebe hlídal průběh stavby a jak se to dařilo?

"Měli jsme šťastnou ruku, když jsme oslovili pana Jaroslava Ševčíka z firmy REKOS Ševčík s.r.o. Žamberk, aby se ujal funkce „Technický dozor investora“.  Neskonale pomohl, z každého jeho vyjádření byla znát dlouholetá zkušenost s prováděním a realizací staveb. A každodenní kontakt se zhotovitelem a s jeho subdodavateli za klub TOSK měl na starosti správce pan Jakub Kulhánek. A byl to právě on, který nejen absolvoval každodenní řešení vzniklých problémů, ale ještě navíc vymyslel, prosadil a často mnohdy i realizoval různá vylepšení celkového provedení a vyznění celého díla. Odvedl nenahraditelnou práci a jeho nápady a dotažení věcí do detailů, sladění barevného řešení použitých materiálů…..Těžko se hledají slova, jak zdůraznit jeho nezastupitelnou a nenahraditelnou úlohu pře realizaci díla a hlavně jeho celkového vyznění a estetického dojmu." 

ŽL: Předpokládám, že spuštění provozu haly bude ihned po koronavirových opatřeních, aby nové dílo sloužilo svému účelu. Do kdy musí být vše vypořádáno, vyúčtováno?

"Bez ohledu na to, jestli provoz haly bude možný či nikoliv, musíme vyúčtování dotace vůči poskytovatelům provést do konce ledna 2021." 

ŽL: A co je zapotřebí říci závěrem. Největší dílo v historii klubu dalo některým lidem a tebe nevyjímaje pořádně zabrat. Jaký vzkaz máš na srdci?

"Byla to dlouhá cesta. Začalo to v roce 2006, kdy jsme uvolnili původní klubové zázemí, aby mohla být zrealizována stavba bowlingu u restaurace Babeta. V rámci tohoto rozhovoru to nelze vše probrat a vysvětlit.  Ale podařilo se dokončit i finále a velký sen…. A věřte mi, že bez party nadšených lidí, kteří se sešli a žili pro tenis, pro TOSK a dávali tomu celé své srdce a schopnosti, by to nešlo…… Děkuji Vám, Vy víte, o koho se jedná, koho mám na mysli. Bylo mi ctí a s pokorou se před Vámi skláním, co jste dokázali …."

Nahoru